Nasze rozwiązania w zakresie magazynowania energii
Odkryj naszą ofertę innowacyjnych produktów do magazynowania energii zaprojektowanych tak, aby spełniać różne potrzeby i zastosowania.
- Wszystkie
- Gabinet Energetyczny
- Strona komunikacyjna
- Strona zewnętrzna
Jak wybrać agregaty prądotwórczy do domu? – moc w każdym …
Oprócz silnika spalinowego, klasyczny agregat prądotwórczy składa się z wytwarzającej energię elektryczną prądnicy, rozdzielnicy oraz zbiornika paliwa. Do tego dochodzą jeszcze tłumik spalin, bezpieczniki, wyłączniki i łącząca te wszystkie elementy rama lub obudowa. Dodatkowe funkcje agregatów. Niektóre modele są wyposażone w akumulatory, dzięki którym …
Jak magazynować energię z fotowoltaiki?
Jak magazynować energię elektryczną w sposób bezpieczny? Konieczne są zabezpieczenia i systemy monitoringu. Instalacja magazynu energii powinna być wyposażona w odpowiednie zabezpieczenia, takie jak ochrona przeciwprzepięciowa, przeciwzwarciowa oraz systemy wykrywania awarii. Nowoczesne magazyny energii często posiadają zintegrowane …
Awaria silnika benzynowego. 5 objawów kosztownych napraw
Jeśli podczas uruchamiania silnika, pojawiają się chwilowe, metaliczne stuki oznacza to, że łańcuch nie jest naciągnięty. Jeśli użytkownik auta w porę nie naprawi usterki, może dojść do zerwania łańcucha lub przeskoczenia rozrządu, a to z kolei wiąże się ze spotkaniem zaworów z tłokami. Jedyną receptą na uniknięcie tak poważnych konsekwencji jest …
Grzanie silnika jest szkodliwe na wielu poziomach
Za grzanie silnika zimą grozi wysoki mandat. Piąta kwestia to mandat, który grozi za zostawianie samochodu na biegu jałowym. – Zgodnie z obowiązującymi przepisami pozostawienie pracującego silnika podczas postoju na obszarze zabudowanym jest wykroczeniem. Policjant może ukarać kierowcę mandatem karnym w kwocie do 300 złotych. …
Dlaczego nie warto grzać silnika na postoju? 5 konkretnych
Grzanie silnika na wolnych obrotach jest nie tylko szkodliwe dla ludzi i środowiska, ale także może skutkować uszkodzeniem pojazdu. Za włączony na postoju silnik grozi duży mandat. W USA praca pojazdów na biegu jałowym odpowiada za ponad 93 mln ton CO2 i 40,1 mld litrów benzyny rocznie. Dziś przypominamy, dlaczego nie warto ryzykować.
Magazynowanie energii – Wikipedia, wolna encyklopedia
PrzeglądSystemy przechowywania energiiHistoriaRozwinięte systemyMetody przechowywania
Przechowywanie energii pomaga ludziom zbilansować popyt i podaż na energię. Przechowywanie energii w dużej skali integracji pozwala producentom energii elektrycznej na przechowanie nadwyżek energii w tymczasowych akumulatorach i uwalnianie jej w okresie zwiększonego zapotrzebowania, co pomaga zbilansować popyt i podaż zarówno w dzień, jak i w nocy. Wspomaga…
Dlaczego silnik przegrzewa się w Opel Corsa?
Zmniejsz obroty silnika, ale nie prędkość, aby umożliwić dostęp do radiatora strumieniowi powietrza: Zmniejszenie obrotów silnika pozwoli Ci ograniczyć ciepło emitowane przez silnik. Z kolei spróbuj pozostać w piątym biegu z prędkością 70/80 km/h, aby uzyskać naturalny przepływ dużego powietrza do chłodzenia.
Magazynowanie energii z fotowoltaiki
Oba urządzenia działają przy użyciu energii elektrycznej. Podczas przerw w dostawie prądu nie narażamy się na całkowity zanik ogrzewania, gdyż nasza bateria podczas dnia zdążyła zgromadzić wystarczającą ilość energii, by móc zasilić piec czy pompę ciepła. Wykorzystując w ten sposób magazyn energii jesteśmy w stanie ...
Jak Magazynować Energię z Fotowoltaiki?
Przyjrzyjmy się temu, jak magazynować energię elektryczną z fotowoltaiki typu on-grid, off-grid i hybrydowej. Instalacje fotowoltaiczne typu on-grid. Jak magazynować prąd z fotowoltaiki typu on-grid i czy jest to w ogóle możliwe? Zanim odpowiemy na to pytanie, warto wyjaśnić, czym tak naprawdę jest tego rodzaju instalacja PV. Tym ...
Dlaczego silnik przegrzewa się w Fiat Panda?
Zmniejsz obroty silnika, ale nie prędkość, aby umożliwić dostęp do radiatora strumieniowi powietrza: Zmniejszenie obrotów silnika pozwoli Ci ograniczyć ciepło emitowane przez silnik. Z kolei spróbuj pozostać w piątym biegu z prędkością 70/80 km/h, aby uzyskać naturalny przepływ dużego powietrza do chłodzenia.
Wysokie spalanie benzyny – przyczyny. Co może być …
Zadaniem filtra powietrza jest zatrzymanie tych pyłów, aby nie dostały się do silnika. Filtry wykorzystują papier, włókninę, albo jeden i drugi materiał, do zatrzymywania pyłów. I co oczywiste, z czasem ulegają …
Magazynowanie energii
Bardzo duże znaczenie przy wyborze sposobu konwersji energii ma sprawność magazynowania. Elementy konstrukcyjne i pomocnicze magazynu charakteryzują się stałym poborem mocy, …
Uruchamianie zimnego silnika. Nagrzewanie auta jest błędem
Taka metoda istnieje, choć nie jest tania. W aucie można zamontować ogrzewanie postojowe, które wytwarza ciepło bez uruchamiania jednostki napędowej. Niestety, koszt instalacji wyniesie kilka tysięcy złotych. Jeśli nie chcemy tyle wydawać, musimy pogodzić się z szarą rzeczywistością. W końcu "jak jest zima, to musi być zimno".
Defa, czyli kompletny system podgrzewający silnik i wnętrze w ...
Defa to kompletny system pozwalający na podgrzanie silnika i wnętrza w samochodzie. Ponadto możemy dzięki niemu ładować akumulator. Wszystko to jest w naszym zasięgu za 50% ceny ogrzewania postojowego opartego na spalaniu paliwa. W przypadku Defy potrzebne jest zasilanie sieciowe 230V. Zanim omówimy zalety i wady tego rozwiązania …
Rozrusznik silnika: jak działa i jak go konserwować?
Obroty w tym przypadku nie odnoszą się do obrotów rozrusznika, ale do obrotów koła zamachowego silnika, którym obraca się rozrusznik.. Jak działa rozrusznik silnika? Podczas uruchamiania silnika z rozrusznika wypychane jest małe koło zębate zwane zębnikiem, które zazębia się zębami z zębami koła zamachowego, a następnie włączany jest silnik elektryczny …
Awaryjny rozruch silnika. Booster kondensatorowy – czy to działa ...
Dużo mniejsze są powerbanki z funkcją uruchamiania silnika samochodu. Wyposażone w baterie litowo-polimerowe, są lekkie i mieszczą się spokojnie w kieszeni kurtki. Zapewniają odpowiednio duży prąd do rozruchu niezbyt dużego silnika i mogą służyć jako podręczny zasobnik energii. Klasyczne urządzenia mają jednak podstawową wadę: muszą być …
Kolor spalin
Dlaczego silnik dymi i co oznacza kolor spalin? Kolor dymu wydobywającego się z rury wydechowej może sporo powiedzieć o przyczynie usterki. Silnik dymi zawsze dlatego, że coś jest nie tak z tym, co spala. Zwykle do komór spalania dostaje się coś jeszcze poza paliwem. A to oznacza kłopoty. Policja coraz częściej zwraca uwagę na spaliny. Prowadzone są także …
Dlaczego warto wykonywać analizę pracy silnika jako część …
Dlaczego warto wykonywać analizę pracy silnika jako część procedury konserwacyjnej. Silniki, napędy, pompy, sprężarki . Cztery kluczowe elementy umożliwiające zrozumienie wydajności silnika oraz przyczyn awarii. Silniki elektryczne zmieniają energię elektryczną w mechaniczne siły obrotowe, które są „mięśniami" świata przemysłu. Mierzenie i analizowanie tych sił ...
Moc a pojemność magazynu energii – kluczowe różnice i …
Moc magazynu energii (wyrażana w kilowatach – kW) to parametr określający, z jaką szybkością dany magazyn energii może oddawać lub magazynować energię …
Magazynowanie energii – jak i po co to robić?
Magazynowanie energii – dlaczego słyszysz o nim coraz częściej? Na jakich zasadach działają magazyny energii? Jak mogą nam pomóc w dekarbonizacji energetyki (rezygnacji z wykorzystania paliw kopalnych)? Ilustracja 1: System łączący elektrownię …
Dlaczego włącza się wentylator chłodnicy po wyłączeniu silnika ...
Zanim przejdziemy do wyjaśnienia, dlaczego wentylator chłodnicy włącza się po wyłączeniu silnika, warto zrozumieć, dlaczego układ chłodzenia jest tak ważny dla silnika. Silnik samochodowy generuje ogromne ilości ciepła podczas pracy. Jeśli nie zostanie ono odpowiednio odprowadzone, może to prowadzić do przegrzania silnika, co z kolei może spowodować …
Spadek mocy silnika – przyczyny, profilaktyka, typowe …
Przeskakujące iskry łatwo zauważysz podczas uruchamiania silnika po zmroku. ... Zachęcamy do wizyty w dobrym serwisie, w którym wykonasz pełną diagnostykę silnika i dowiesz się, dlaczego silnik osłabł. …
Co to jest Magazyn Energii? Czy można na tym zarobić?
Ogólnie rzecz biorąc, magazyny energii są niezbędne dla przyszłego systemu energetycznego, ponieważ pomagają w oszczędnym wykorzystywaniu energii odnawialnej i zwiększają …
Przygasają kontrolki, rozrusznik cyka, nie można uruchomić silnika
Bywa tak, że podczas jakiejś naprawy konieczne jest odłączenie akumulatora. Czasami mechanik nie zawsze pamięta, aby z powrotem przykręcić prawidłowo klemę lub co gorsza uszkodzi ja przy dokręcaniu. Innym problemem związanym z klemami jest ich śniedzenie. Zaśniedziała klema utrudnia przepływ prądu, co uniemożliwia uruchomienie silnika, a także ładowanie akumulatora ...
Jak magazynować energię z fotowoltaiki?
Jak magazynować energię z fotowoltaiki? Instalacje fotowoltaiczne na ogół produkują więcej energii, niż zużywają nasze domy, a przynajmniej nie w momencie, gdy zapotrzebowanie na energię elektryczną jest największe. Tutaj w sukurs przychodzą dwa rozwiązania – program prosument oraz przydomowe magazyny energii.
Prąd rozruchowy silników
Podczas rozruchu poślizg jest bliski 1 i to pozwala na pobór dużego prądu. Gdy wirnik przyspiesza, poślizg maleje, zaś prąd spada do wartości znamionowej. Natężenie prądu rozruchowego zależy od typu silnika i metody jego rozruchu. Największą wartość ma w pierwszej połowie cyklu pracy, gdy może przekraczać nawet 10-krotność ...
Poduszka silnika – czym jest i jakie są objawy jej uszkodzenia?
Szarpnięcia podczas ruszania – charakterystycznym objawem awarii poduszek silnika jest szarpnięcie podczas ruszania. Towarzyszy temu głuche lub metaliczne stuknięcie. W przypadku silników Diesla podobne niepokojące objawy może dawać uszkodzenie tzw. dwumasy. Problemy z wrzuceniem biegów – gdy poduszki silnika i skrzyni są zużyte, mogą pojawić się …
Dlaczego akumulator samochodowy sam się rozładowuje? Co …
Rozrusznik to w uproszczeniu silnik elektryczny, obracający wałem korbowym silnika spalinowego. Rozrusznik musi rozpędzić wał korbowy silnika benzynowego do minimum 70 obrotów na minutę, a wał korbowy silnika wysokoprężnego do minimum 200 obrotów na minutę. Kolejny ważny aspekt tyczy się tego, że akumulator samochodowy musi ...